💁🏻♂️ Нещодавно Верховною Радою України було прийнято Закон про внесення змін до Закону України «Про споживче кредитування» щодо врегулювання простроченої заборгованості на період дії воєнного, надзвичайного стану. Тож..
«Козацький край пояснює» пояснює 🤓
❗️ НАЙГОЛОВНІШЕ! ❗️
Ухваленим Законом передбачається ЗАБОРОНА ФІНАНСОВИМ УСТАНОВАМ на час воєнного стану та півроку після його закінчення ВЗАЄМОДІЯТИ З ВЛАСНОЇ ІНІЦІАТИВИ ЗІ СВОЇМИ КЛІЄНТАМИ З ЧИСЛА ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІВ та турбувати їх родичів.
❗️ ВАЖЛИВО! ❗️
Кредиторам, колекторським компанія та іншим організаціям ЗАБОРОНЕНО БЕЗПОСЕРЕДНЬО ВЗАЄМОДІЯТИ із споживачем та його близькими особами З ВЛАСНОЇ ІНІЦІАТИВИ ТІЛЬКИ ЗА УМОВИ, якщо військовослужбовець або його родичі належним чином повідомили компанію про їх належність до такої категорії.
Алгоритм такий ⬇️
1️⃣ Кредитодавець зобов’язаний розмістити на головній сторінці свого веб-сайту адресу електронної пошти, місцезнаходження та номер телефону (гарячої лінії, контакт-центру), за якими приймаються повідомлення споживачів та інших осіб про належність особи до захищеної категорії.
2️⃣ Військовослужбовці або його родичі, в свою чергу, користуючись цими каналами, повинні повідомити фінансову установу про свої права
📑 Документами, якими споживач може підтвердити свою належність до категорії осіб, яких НЕ можна турбувати, є:
▪️ довідка з гербовою печаткою, підписана командиром або особою, яка його заміщує, вона може бути рукописною;
▫️ посвідчення інваліда війни;
▪️ для членів сімей військовослужбовців, які загинули чи померли, – посвідчення члена сім’ї загиблого;
▫️ для осіб, які перебувають у полоні, осіб, з якими втрачено зв’язок, осіб, зниклих безвісти, для членів сімей військовослужбовців, які зникли безвісти, – інформація, надана державним підприємством, яке виконує функції Національного інформаційного бюро.
‼️ Якщо ВИ ВТРАТИЛИ НАЛЕЖНІСТЬ до захищеної категорії, ви ВИ ЗОБОВ’ЯЗАНІ ПОВІДОМИТИ ПРО ЦЕ КРЕДИТОДАВЦЯ, протягом 30 календарних днів з дня втрати належності.
☝🏻 Якщо фінансова установа порушує ваші права(телефонує цілодобово, використовує лайливі слова тощо), ви маєте право написати скаргу на ім’я керівника такої установи із переліком та описанням порушень, а також звернутися з відповідною скаргою до Національного банку України.